1-JOURNEYscan

JOURNEYscan: het inventariseren en analyseren van uitdagingen


JOURNEYscan: het inventariseren en analyseren van problemen
Het antwoord op de simpele vragen met ‘wat is er aan de hand?’, ‘wat is er gebeurd?’, liggen voor de hand maar de onderliggende uitdagingen kennen vaak een diepgewortelde oorzaak.
In deze fase kan JOURNEY helpen door een scan te maken van de situatie. Hiervoor zullen we in gesprek gaan met betrokkenen om de oorzaken op scherp te krijgen. Denk hierbij aan het afnemen van interviews, (anonieme) enquêtes en groepsgesprekken. 
Met verzamelde informatie volgt een JOURNEYscan met verbetervoorstellen.

Verbetervoorstellen kunnen bijvoorbeeld gaan over:
  • Verbeteren van interne communicatie
  • Verlagen van werkdruk en daarmee stress
  • Ontwikkelen van klantgerichte houding
  • Ontwikkeling van organisatie/teamontwikkeling
  • Optimaliseren samenwerking tussen teams
  • Verbeteren duurzame inzetbaarheid
  • Verbeteren van de financiële performance
Share by: